Kuka olen?


Olenko yhtä kuin sairauteni? Olenko yhtä kuin riippuvuus, masennus, ahdistus, epilepsia, anemia, esidiabetes ja mitä lie? Vai olenko erityisherkkä, sosiaalinen introvertti ja huomionhakuinen ujostelija? Vai olenko äiti, puoliso, sisko, tytär, ystävä ja kollega?

Teen paljon työtä terveyteni ja riippuvuudesta toipumisen eteen. Samalla on hyvä kuitenkin muistuttaa itseään siitä, että olen muutakin kuin sairauteni ja vajavuuteni. Ne ovat osa elämääni, mutta eivät määritä minua.

Olen hyvä äiti ja hyvä puoliso. Teen oman osani tässä yhteiskunnassa. Vaikka välillä kompuroin, olen minäkin hyvä ja tarpeellinen.

Kiitos elämä kaikesta hyvästä ja pahasta. Kaikkia näitä asioita tarvitaan matkalla kohti toipumista.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaunan kahleet

Sisäinen tarkastelu

Palkkapäivä, vaaran päivä