Vaikeuksiemme perimmäinen syy


Itsekkyys ja itsekeskeisyys = vaikeudet. En ole korvaamaton. Maailma pyörii ilman minua. Jokin minusta erillinen, minua suurempi, huolehtii kaikesta. Korkeampi voima johtaa kaikkea, on tieni toipumiseen.

Minä en ole maailman napa, en tiedä muita paremmin kuinka toimia eikä minun tarpeeni, haluni tai toiveeni ole erityisiä. Minun tapani on vienyt minut harhaan. Elämä tietää paremmin, elämä jatkuu minun kanssani tai ilman minua. Elämä kannattelee, kunhan annan sen kannatella, enkö luule tietäväni paremmin. Minun ei tarvitse tietää ja johtaa. Minun pitää luottaa elämään ja muihin, ei yksin itseeni. Kulkea kohti yhteyttä toisiin ja maailmaan, ei kääntyä itseni ympärille. Elämä johdata minua.

Ajatuksiani ja tulkintani Päivä kerrallaan -kirjan päivän tekstistä 12.2.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaunan kahleet

Palkkapäivä, vaaran päivä

Palkkapäivä takana, hyvä niin