Varovaisen tyytyväinen


Pelaamattomuus on sujunut nyt jo melkein kaksi viikkoa. Joka päivä on tullut heikkoja hetkiä, jolloin syke nousee, levottomuus iskee ja pelihimo on vahvasti olalla kuikuilemassa. Tästä huolimatta olen onnistunut olemaan pelaamatta, vaikka pankkitilille tuli rahaa ja mahdollisuuksia pelaamiseen olisi ollut useita. Olen saanut pidettyä mielessä tavoitteeni, enkä ole antanut periksi kiusaukselle. Tämä on ollut helpompaa kuin oletin etukäteen. Olen oppinut, että tässä asiassa itseäni auttaa paljon tietoinen rauhoittuminen, hengitysharjoitukset, säännöllinen päivärytmi, riittävä lepo ja kirjoittaminen.

Kaikista merkittävin asia on ollut tunnetilojen muutoksiin reagoiminen välittömästi, kun vireystilassa on tapahtunut se outo terävöityminen. Tarkoitan sitä fyysistä reagoimista sykkeen nousulla, hengityksen pidättämisellä ja lihasten jännittämisellä, mikä tulee kuin itsestään, kun vastaan tulee tilanne tai ärsyke, joka triggeröi riippuvuustoimintaa esiin. Jos tuossa hetkessä välittömästi näen vaivaa hengityksen normalisoimiseksi ja kropan rentouttamiseksi, niin saan hyvin nopeasti ajatukset poispäin riippuvuustoiminnasta. Olen huomannut, että ainakin minulla riippuvuus on erittäin kehollinen ongelma ja keholliset keinot ovat suurena apuna sen pitämisessä aisoissa. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaunan kahleet

Sisäinen tarkastelu

Palkkapäivä, vaaran päivä