Sataprosenttinen askel


Päivä kerrallaan -kirjan päivän tekstin otsikko on "Sataprosenttinen askel". Tekstissä puhutaan siitä, kuinka ainoastaan 12 askeleen ensimmäinen askel on luonteeltaan sellainen, joka pitää sisäistää sataprosenttisesti ennenkuin voi onnistua. Tämä tarkoittaa sitä, että voimattomuus riippuvuuden edessä on sisäistetty niin järjen kuin tunteen kautta, ytimessä asti.

Itse olen luullut useamman kerran aikuisiälläni, että olen tämän tehnyt. Luullut, että oma pohja on lopultakin tullut vastaan ja nyt olen sisäistänyt voimattomuuteni riippuvuuden edessä. Jonkin aikaa, ehkä jopa vuosi tai useampi on mennyt, mutta sitten olen taas retkahtanut. Etsin vielä voimattomuuden absoluuttista ymmärtämistä, mutta toivon, että olen jo toipumisen polulla.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaunan kahleet

Sisäinen tarkastelu

Palkkapäivä, vaaran päivä