Muuta ajatuksiasi, muutat maailmaa


Tätä olen pohtinut koko viikon, kuinka muuttaa ajatuksiani. Yritän löytää positiivisuutta, toivoa, uusia näkemyksiä ja toimintatapoja. Suurin ajatustason muutos, joka minun pitäisi oppia, on ajatus oman tulevaisuuden ja oman itseni muuttamisesta, toisin tekemisestä. 

Laskutavasta riippuen voidaan sanoa, että minulla on ollut rahapeliongelma n. 20-30 vuotta, koska koukutuin peliautomaatteihin, arpoihin ja jopa lottoamiseen jo pienenä. En edes kunnolla muista elämää ilman riippuvuutta. Olen saanut pelaamisen katkolle useaan otteeseen, mutta kokonaan eroon peleistä en ole päässyt. Nyt yritän taas toipumista, yritän tehdä toisin kuin viimeiset 20-30 vuotta. 

Osa tätä toipumista on onnistumisen visualisoiminen, terveen tulevaisuuden suunnittelu ja tämän kaiken näkeminen realistisena vaihtoehtona. Se ei ole helppoa riippuvaiselle, jolle kaikki näyttäytyy sairauden värittämänä, ei kirkkaana. Siksi omia ajatuksia tulee tietoisesti muokata eri harjoittein ja kyseenalaistamalla omat kehäpäätelmät, uskomukset ynnä muut, eli haastaa itsensä muutokseen. Tämä ei ole helppoa, mutta välttämätöntä. 

Riippuvuus ei määritä tulevaa. Ansaitsen pelivapaan elämän. Pelaamattomuus ei vie minulta mitään, vaan mahdollistaa minulle kaiken.

Ajatuksiani liittyen 23.1. päivän rohkaiseviin sanoihin "Muuta ajatuksiasi, muutat maailmaa" Gambling therapy -sovelluksessa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaunan kahleet

Sisäinen tarkastelu

Palkkapäivä, vaaran päivä