Lepopäivä vai jotain vakavampaa?


Olen ollut tänään hyvin väsynyt. Olen noussut normaalia aiemmin (kuopus heräsi kuuden jälkeen), mutta olen saanut viettää päivän rauhallisessa tahdissa. Minulla ei pitäisi olla syytä tähän olotilaan. En ole ponnistellut tänään, en ole joutunut olemaan erityisen sosiaalinen tms. Silti haluaisin vain olla paikallani, enkä tehdä mitään.

Tämä huolettaa minua. Pelkään, että masennus on hiipimässä päälle. Minulla on taipumus masennusoireiluun sellaisissa elämäntilanteissa, kun jokin pitempi kriisi tai ongelmallinen elämäntilanne on menossa ohitse tai parempaan suuntaan. Toisin sanoen silloin kun voisi taas nauttia elämästä tai rentoutua hetkeksi, minun mieleni väsyy. Annan itselleni tietyllä tavalla luvan voida huonosti, kun pahin vaara ohitse. 

Viimeiset viikot ovat menneet niin paljon paremmin kuin koko viime vuosi, että hieman huolettaa tämä päänsisäinen tahmeus. Toivottavasti tämä on ylianalysointia ja kyseessä ainoastaan laiska sunnuntai. Jotta saisin toipumiseni hyvälle tolalle, en saisi levätä ihan vielä. Työ ensin, sitten lepo.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaunan kahleet

Sisäinen tarkastelu

Palkkapäivä takana, hyvä niin