Kolme viikkoa ilman pakkoa


Olen elänyt nyt kolme viikkoa ilman pakonomaista toimintaa. En ole pelannut, enkä tehnyt mitään muutakaan, mitä voisi luokitella pakko-oireiseksi, sairaaksi tai haitalliseksi toiminnaksi. Riippuvuus on yllyttänyt mieltä laukalle, mutta en ole mennyt siihen mukaan.

 En ole ylensyönyt, en ole juonut alkoholia, en ole shoppaillut mitään, en ole hukuttanut itseäni someen. Levottoman energiani, jonka aiemmin suuntasin pelaamiseen, olen käyttänyt hyväksi esim. näiden kirjoitusten tekemiseen tai omaan kuntoutumiseen, mutta en pakonomaisesti, vaan muutaman minuutin silloin, muutaman minuutin tällöin. 

Olen ollut normaalisti töissä, hoitanut lapsia ja ollut läsnä, olen tehnyt kotitöitä kuten normaalisti. Nämä kaikki ovat suuria saavutuksia tilanteessa, jossa olen vaivalla katkaissut erittäin akuutisti oireilevan pakonomaisen rahapelaamisen. Nyt takana kolme viikkoa kovaa työtä, mutta samalla olen elänyt ne päivät ilman pakkoa tehdä jotain ilman valinnanvapautta. Se tuntuu hyvältä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kaunan kahleet

Sisäinen tarkastelu

Palkkapäivä takana, hyvä niin